5 sposobów na poprawę przemiany materii

Odżywianie, Trening Personalny, Zdrowie - 8 sierpnia 2018
5 sposobow na przyspieszenie metabolizmu

Chociaż za tempo metabolizmu w dużej mierze odpowiadają geny, to są pewne sprawdzone sposoby, które umożliwią Ci jego przyspieszenie. Zdrowa dieta i regularne ćwiczenia fizyczne są podstawą, dzięki której będziesz mógł cieszyć się wymarzoną sylwetką i dobrym samopoczuciem.

  1. Pij dużo wody.

Wodę należy pić przez cały dzień – najlepiej niegazowaną. Pamiętaj, że zapotrzebowanie na wodę wzrasta, jeśli uprawiasz sport, dlatego musisz zapobiegać jej niedoborom. Zawsze zachęcamy naszych klientów, żeby jeszcze przed treningiem EMS sięgnęli po butelkę wody.

Dobrym nawykiem jest zaczynanie dnia od szklanki wody z plasterkiem cytryny. Taki napój nie tylko Cię orzeźwi, ale i doskonale nawodni organizm i przyspieszy metabolizm.

  1. Ruszaj się.

Połączenie aktywności fizycznej i dobrze skomponowanej diety pozytywnie wpłynie na proces przemiany materii. Bez względu na to, jaki rodzaj sportu wybierzesz: czy to będzie  pływanie, jogging, czy personalny trening EMS, istotna jest systematyczność i zaangażowanie. Po treningu sugerujemy spożycie dawki węglowodanów, np. w postaci banana.

  1. Regularnie spożywaj posiłki.

Niezwykle istotne jest przestrzeganie tej zasady, bowiem organizm, który nie dostaje pożywienia na czas, przechodzi w „tryb oszczędzania” energii, co skutkuje spowolnieniem metabolizmu. Związane z tym aspektem jest także spożywanie częściej, ale mniejszych porcji, aby nie doprowadzić do uczucia silnego głodu.

  1. Używaj przypraw.

Istnieje szereg przypraw, których stosowanie znacznie podkręci procesy trawienne i metabolizm. Pamiętaj, aby dodawać je pod koniec gotowania, ponieważ wysoka temperatura może zmniejszyć ich prozdrowotne właściwości. Do najpopularniejszych przypraw, których spożywanie korzystnie oddziałuje na sylwetkę, należą:

  • cynamon,
  • kardamon,
  • bazylia,
  • curry,
  • chili,
  • kurkuma,
  • tymianek.
  1. Zdrowa dieta.

Pozbycie się zbędnych kilogramów bądź utrzymanie smukłej sylwetki, nie jest równoznaczne z głodzeniem się. Organizm, aby zachować zdrowy wygląd, potrzebuje zróżnicowanej diety. Na podkręcenie metabolizmu, oprócz wspomnianych przypraw, dobrze działają także tłuszcze omega -3,-6,-9. Znajdziesz je np. w awokado i rybach, takich jak łosoś, tuńczyk, halibut.

Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w przeciągu dnia. Zaleca się spożywanie śniadań do godziny od przebudzenia się.

 

Elektrostymulacja mięśni doskonale wpływa na sylwetkę i przyspiesza metabolizm. Zachęcamy do rozmowy na temat diety i planu treningowego z  trenerem personalnym w Studiu Synergy lub skorzystania z porad naszego dietetyka.

error: Kopiowanie treści jest zablokowane