Biznes na miarę XXI wieku – studio treningu EMS

Franczyza - 21 kwietnia 2022
artykul zdj 6 1

Marzysz o tym, by zostać swoim własnym szefem? Chcesz rozpocząć swój własny, dochodowy biznes, ale nie wiesz jak? Z poniższego artykułu dowiesz się, jak wygląda otwieranie studia franczyzowego pod szyldem Synergy. Bartłomiej Stanek, CEO Studia Synergy, opisuje, jak wygląda taki proces – od momentu wyrażenia zainteresowania przez franczyzobiorcę, aż po otwarcie studia i przybycie pierwszych klientów. Przez jakie etapy zarówno franczyzobiorca, jak i franczyzodawca, muszą przejść? Zapraszamy do lektury!

artykul zdj 4

Co stanowi początek procesu otwierania nowego Studia Synergy?
Bartłomiej Stanek: Proces otwierania nowego studia zaczyna się od pierwszego kontaktu – potencjalny franczyzobiorca wysyła do nas zapytanie mailowe, a my kontaktujemy się z nim telefonicznie. Prezentuję wtedy nasz koncept i przedstawiam dwie dostępne opcje biznesowe – Studio Synergy i Studio Synergy Light.

Po przekazaniu informacji wstępnych o koncepcie, zapraszam rozmówcę na prezentację franczyzową, która odbywa się w siedzibie na ul. Kieleckiej 1 w Krakowie. Jest ona połączona z treningiem próbnym. Kluczowe jest bowiem, by osoba zainteresowana franczyzą wiedziała, czym jest oferowana przez nas usługa i żeby ją “poczuła” – dosłownie i w przenośni. Zależy nam na tym, by nasi franczyzobiorcy nie traktowali treningów EMS wyłącznie biznesowo, ale żeby podjęcie się tej działalności wynikało z dostrzeżenia sensu w tej usłudze i żeby przerodziła się ona w prawdziwą pasję.

Prezentacji franczyzowej dokonuję wraz z Patrycją Suchojad, dyrektorką ds. zarządzania siecią franczyzową. Szczegółowo omawiamy całą franczyzę. Przeprowadzamy również wywiad z potencjalnym franczyzobiorcą – interesuje nas przede wszystkim czym się zajmuje i co skłoniło go do rozważania otwarcia własnego biznesu. Chcemy dzięki temu określić, czy taka współpraca jest możliwa i czy ma dobre rokowania na przyszłość.

Po zakończeniu prezentacji nadchodzi czas na podjęcie decyzji przez obie strony. Jeżeli w obu przypadkach zapada pozytywna decyzja, to rozpoczynamy współpracę.

Z czym wiąże się rozpoczęcie współpracy franczyzowej?
Bartłomiej Stanek: Określamy dogodną lokalizację i poszukujemy odpowiedniego lokalu. Pomagamy w dofinansowaniu maszyn – od lat współpracujemy z Miha Bodytec, światowym liderem w dziedzinie treningu EMS. Dokumentujemy również współpracę poprzez spisanie umowy franczyzowej. W tym momencie następuje oficjalne powitanie w sieci. 

Następnie dajemy franczyzobiorcy dostęp do całej naszej technologii, do naszej chmury plików i narzędzi cyfrowych, które pomagają mu we wdrożeniu się. Uczymy też ich obsługi, by zapewnić jak największą samodzielność w przyszłości. Wspólnie razem z nim pilotujemy i monitorujemy te początkowe procesy, w tym adaptację lokalu. W międzyczasie organizujemy także szkolenie dla naszego nowego partnera, które trwa około 7 dni. Jest ono bardzo obszerne i pomaga zrozumieć, w jaki sposób kontrolować i analizować pewne wskaźniki (nie tylko te związane ze specyfiką EMS). Uczymy również naszych franczyzobiorców prowadzenia biznesu i zarządzania ludźmi. W trakcie szkolenia staramy się wychwytywać, jakie kompetencje są u nich mocne, a jakie wymagają poprawy – i pracujemy nad tymi drugimi.

Kolejnym krokiem jest rekrutacja pracowników i trenerów, której dokonujemy wspólnie. Szkolenia pracowników odbywają się w naszych krakowskich studiach. Szkolimy więc i kadrę, i franczyzobiorcę.

artykul zdj 2 1

Jak wygląda otwarcie studia i przybycie pierwszych klientów?
Bartłomiej Stanek: W momencie, gdy zbliża się termin otwarcia studia, zaczynamy działania marketingowe. Nasz wewnętrzny dział marketingu zapewnia wsparcie i tworzy różnego rodzaju procesy, potrzebne w ramach kampanii na start. Ze swojej strony zapewniamy skuteczność tych działań, jednak wymagamy współpracy z franczyzobiorcą – my działamy w digitalu, z kolei jego zadaniem jest promocja lokalna. Działamy więc dwutorowo.

Otwarcie studia jest hucznym wydarzeniem. Zapewniamy przyjazd asysty wdrożeniowej, do której należy CEO Studia Synergy, dyrektorka ds. zarządzania siecią franczyzową, specjalistka ds. marketingu i kadra kluczowych menedżerów wyższego szczebla. Wykonują oni wdrożenie, które trwa około 2 dni. Wtedy też klub zaczyna działać.

Podczas początkowego okresu działania nowo otwartego klubu, czyli przez pierwsze kilka miesięcy, trwa tzw. onboarding. Pilotujemy franczyzobiorcę w działaniach, pozostajemy w stałym kontakcie i często spotykamy się zarówno w formie wideokonferencji, jak i w nowo otwartym studio. Nasza opieka jest zintensyfikowana po otwarciu – pomagamy w ten sposób w prężnym rozwoju biznesu.

Jakich franczyzobiorców poszukujemy?
Bartłomiej Stanek: Idealnym archetypem franczyzobiorcy jest osoba, która posiada już wstępnie jakiś budżet, ale przede wszystkim szuka biznesu, w który chciałaby się zaangażować i robić to z pasją. W związku z tym mile widziane są osoby interesujące się zdrowym trybem życia – wtedy też prawdopodobieństwo, że będą się utożsamiali z misją Synergy i będą czerpać satysfakcję z osiągnięć podopiecznych jest większa. Dobrze, żeby potencjalni franczyzobiorcy dostrzegali także w treningach EMS potencjał rynkowy.

Istotne są dla nas kluczowe kompetencje, pomagającę w zarządzaniu biznesem, czyli: świadomość sprzedaży, elastyczność, przedsiębiorczość, chęć rozwoju, umiejętność zarządzania ludźmi. Zdajemy sobie jednak sprawę z faktu, że dla wielu przedsiębiorców to może być ich pierwszy biznes, w związku z czym mogą tych kompetencji jeszcze nie posiadać. Jesteśmy zatem chętni, żeby pomóc im w zdobyciu tych umiejętności. Wymagamy jednak zaangażowania i chęci rozwoju – to jest dla nas najważniejsze.

artykul zdj 6

W czym zapewniamy wsparcie jako franczyzodawca?

Zależy nam na tym, by nasza współpraca z franczyzobiorcą opierała się na sprawdzonych i skutecznych rozwiązaniach. Oferujemy więc swoje doświadczenie i dzielimy się wiedzą, zapewniając wsparcie w następujących obszarach: 

  • wybór i aranżacja lokalu,
  • rekrutacja pracowników,
  • doszkalanie personelu,
  • wzory dokumentów,
  • podręcznik operacyjny, 
  • marketing,
  • opiekun franczyzowy,
  • cykliczne wizyty,
  • najnowsze rozwiązania.

Decydując się na koncept franczyzowy Studio Synergy Franchise, korzystasz z wieloletniego doświadczenia, bezcennego know-how i sprawdzonej formuły biznesowej. EMS to relatywnie nowy sektor branży fitness – można więc określić go mianem inwestycji przyszłości.

Dlaczego Studio Synergy?

Jesteśmy siecią butikowych, kameralnych studiów treningowych oferujących nowoczesną i innowacyjną metodę treningu EMS. 20-minutowy trening z elektrostymulacją mięśni pobudza mięśnie głębokie do intensywnej pracy, dzięki czemu skutecznie i szybko poprawia formę, sylwetkę i samopoczucie. Treningi z certyfikowanymi trenerami personalnymi sprawiają, że nasza usługa jest zindywidualizowana, a poczucie zaopiekowania u klientów czyni naszą ofertę wyjątkowo atrakcyjną. Zainteresowanie metodą EMS nieustannie rośnie, a nowe placówki pojawiają się w coraz większej liczbie miejscowości.

Jeśli jesteś zainteresowany ofertą franczyzową Studia Synergy, zapraszamy na naszą stronę internetową. Możesz również skontaktować się telefonicznie z CEO Studia Synergy, Bartłomiejem Stankiem, poprzez numer +48 514 514 179.

Beata Sitarz
Studio Syn
ergy

error: Kopiowanie treści jest zablokowane