Czym zastąpić cukier? Podpowiadamy!

Odżywianie - 24 lipca 2019
zdrowie sport

Na efekty treningu nie ma co liczyć, jeśli w parze z ćwiczeniami nie będzie szła zdrowa, pełnowartościowa dieta. Nie da się jednak ukryć, że większość z nas ma tendencję do popełnienia małych żywieniowych grzeszków i po prostu napada nas ogromna chęć na „coś słodkiego”. Dowiedz się, czym w tej sytuacji zastąpić biały cukier.

Spożywanie w nadmiarze produktów bogatych w cukier nie jest dla naszego organizmu korzystne. Dlaczego? Po pierwsze jest to pierwszy krok do otyłości, a po drugie może być przyczyną wielu chorób i dolegliwości, np. próchnicy i nadciśnienia. Osoby, które decydują się więc na elektrostymulację mięśni, czy inny rodzaj aktywności fizycznej, zachęcamy do zapoznania się z wykazem różnych propozycji, pozwalających na wyeliminowanie białego cukru z diety, a przy tym dających możliwość zachowania słodkiego smaku potraw i przekąsek. Na wyróżnienie zasługują m.in.:

  • stewia – dawka słodyczy w niej jest kilkaset razy większa niż w zwykłym cukrze, dlatego do słodzenia jedzenia wystarczą jej niewielkie ilości. Występuje w postaci liści, ale można ją kupić także w postaci sproszkowanej, tabletkach i płynach. Niewątpliwą zaletą stewii jest to, że jest niemal całkowicie bezkaloryczna.
  • ksylitol – wytwarzany jest z kory brzozy. Jego stosowanie jest zalecane osobom będącym na diecie i dbającym o swoje zdrowie, ponieważ jest o 40% mniej kaloryczny od tradycyjnego cukru, a przy tym ma niższy indeks glikemiczny. Ksylitol wykazuje również właściwości bakteriobójcze i przeciwdziałające zakwaszeniu organizmu.
  • syropy – świetnymi zamiennikami cukru są również syropy takie jak: daktylowy, ryżowy, orkiszowy. Na szczególną uwagę zasługuje syrop klonowy, który jest niezwykle bogaty w witaminy i sole mineralne.

Na koniec warto dodać, że w roli zamiennika cukru świetnie sprawdzają się także suszone owoce, na przykład figi, morele i daktyle. Z wiadomych względów nie nadają się one do każdego rodzaju dania, jednak w przypadku wypieków znakomicie pełnią swoją funkcję. Na uwagę zasługuje również miód, który pomimo wysokiej kaloryczności, jest zalecany ze względu na właściwości prozdrowotne.
Jeśli interesujesz się tematami związanymi z dietą, zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami na blogu Studia Synergy w kategorii Odżywianie.

error: Kopiowanie treści jest zablokowane