Gdzie szukać motywacji? – garść wskazówek

Trening Personalny - 17 marca 2022
2 — kopia

Aby być pewnym, że uzyskamy pożądane rezultaty ćwiczeń, musimy zadbać o silną i stałą motywację. Jest ona bowiem kluczowym czynnikiem warunkującym powodzenie. Gdzie jej szukać? Jakie kroki podjąć, by sobie ją zapewnić?

Nie czekaj na poniedziałek

Zmiana codziennych nawyków czy rozpoczęcie zupełnie nowych aktywności wymaga przede wszystkim zmiany myślenia i nastawienia. Otwieramy się na nowe. Pozwalamy na zburzenie wygodnej rutyny. Czujemy w sobie obawę przed podjęciem nowego wyzwania. Nie obiecujmy sobie jednak rozpoczęcia na przyszły poniedziałek, przyszły tydzień czy początek lata. Jeśli faktycznie chcesz zacząć – zacznij już dziś! Odwlekanie w czasie może spowodować, że porzucisz swoje zamierzenia na dłuższy czas.

Wypisz korzyści i zaplanuj działania

Wypisz sobie wszystkie korzyści, jakie dostrzegasz w aktywności, którą zamierzasz podjąć.  Nie wszystkie muszą być logiczne – przelej na papier to, co czujesz i co Cię zachęca do działania. Ważne, żeby wypisanych korzyści było jak najwięcej – to zdecydowanie zwiększy poziom motywacji. 

Zaplanuj także swoją drogę do wymarzonego celu. Jeśli są nią treningi, to wygospodaruj na nie tyle czasu w tygodniu, ile uważasz za słuszne. Dbaj o to, by trzymać się wyznaczonego sobie planu.

Nie opieraj motywacji wyłącznie na lepszym wyglądzie

Jeśli Twoją jedyną motywację stanowi zrzucenie nadprogramowych kilogramów czy silniejsze wyrzeźbienie mięśni, bardzo łatwo możesz porzucić swoje cele, uznając, że wygląd nie ma dla Ciebie aż takiego znaczenia. Poprawa sylwetki może nie być na tyle silnym motywatorem, by pobudzać Cię do działania przez dłuższy okres czasu. Skup się na tym, jak dobrze aktywność fizyczna może wpłynąć na Twoje samopoczucie. Poprawa ogólnego stanu zdrowia, silniejsze i sprawniejsze ciało, regularny wyrzut endorfin – buduj na nich swoją motywację, a dbanie o siebie stanie się przyjemnością, a nie ciężkim do podjęcia wysiłkiem.

Stawiaj małe kroczki

To naturalne, że nie jesteśmy w stanie wykonać długiego i intensywnego treningu na samym początku naszej przygody z aktywnością fizyczną. Naturalne jest również to, że nasze ciało musi przyzwyczaić się do ruchu, żeby pokonać swoje ograniczenia – i być w stanie wykonywać ćwiczenia trudniejsze technicznie czy wydolnościowo. W związku z tym, żeby uniknąć zniechęcenia, stawiaj przed sobą małe cele. Łatwiej będzie Ci osiągać sukces, dzieląc go na mniejsze etapy. Po osiągnięciu każdego z nich będziesz czuł satysfakcję, która skutecznie będzie napędzać Cię do dalszego działania.

Spraw sobie motywator, który będzie motywował Cię sam

Wykupienie karnetu na siłownię, zapisanie się na zajęcia grupowe czy potwierdzenie udziału w wyzwaniu sprawiają, że motywacja pojawia się odgórnie. Czujemy jej działanie i nawet, jeśli nie chce się nam podejmować wysiłku, to i tak to robimy – działają tutaj psychologiczne schematy, które sprawiają, że czujemy zobowiązanie. Jeśli więc wiesz, że masz problem z motywacją, ale zależy Ci na osiągnięciu celu, pomyśl o takim sposobie już teraz.

W Studio Synergy oferujemy cotygodniowy, 20-minutowy trening personalny, przeprowadzany w oparciu o metodę EMS. Wykorzystywane w niej impulsy elektryczne oddziałują na mięśnie ponad 150 razy mocniej, niż podczas tradycyjnego treningu, co zapewnia szybsze i bardziej widoczne rezultaty. Opieka trenerów personalnych dostarcza dodatkowej motywacji, a atmosfera w naszych studiach sprawia, że po treningu wychodzisz zawsze pełen satysfakcji i pozytywnej energii! Przekonaj się sam i zapisz się na trening wprowadzający. 

Beata Sitarz
Studio Synergy

error: Kopiowanie treści jest zablokowane