Jak poczuć się lepiej? Porady Trenera Tomka

Odżywianie, Zdrowie - 3 czerwca 2020
sen

Chcesz zadbać o swój organizm? Zastanawiasz się, czy istnieje jeden sprawdzony przepis na zdrowe życie? A może po prostu chcesz czuć się lepiej na co dzień? Trener Tomek, manager Studia Synergy EMS przy ulicy Przybyszewskiego 71, uchyla rąbka tajemnicy i zdradza swój sposób na sukces!

Zadbaj o jakość snu! 

Podstawą dbania o siebie jest odpowiednie wysypianie się! Sen wpływa na pracę układu odpornościowego. Gdy śpimy, nasz organizm regeneruje się i ”ładuje akumulatory” na kolejny dzień. Jak mówi Trener Tomek, “bardziej istotna jest jakość snu, niż jego ilość”. Najważniejsza zasada przed pójściem spać, to “Chowamy telefony!”. Niebieskie światło hamuje wytwarzanie melatoniny, która reguluje rytm dobowy. Osoby spędzające wiele godzin przed smartfonem, mają znacznie większy problem z zasypianiem i odpowiednią jakością snu. Otwieramy okna i wietrzymy! Kiedy do pokoju wpuścimy świeże powietrze, zasypianie jest znacznie łatwiejsze.

Posiłek 2 godziny przed snem? A może bez kolacji?

Odpowiednie odżywianie jest bardzo ważne. Każdą dietę należy dopasować indywidualnie. Jest jednak jedna powszechnie stosowana zasada – nie “najadajmy się” przed snem. Zbyt obfity posiłek zjedzony wieczorem powoduje zwolnienie metabolizmu i odkładanie się tłuszczu. Trener Tomek zdradza nam jeszcze jeden trik, który stosuje już od lat. ”Zaraz po przebudzeniu wypijam szklankę wody z cytryną. Dlaczego? Pobudza to układu pokarmowy, odkwasza organizm i wyrównuje PH”. Jak zaznacza Tomek,“odpowiednie nawadnianie w ciągu dnia jest niezwykle istotne i wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu”.

Jedz smacznie i zdrowo! 

”W mojej diecie nie ma miejsca na żywność przetworzoną i słodzone napoje. Staram się jeść posiłki jak najbardziej naturalne i dostarczać wielu witamin. Moje ulubione śniadanie to 

owsianka z owocami! Zapewnia energię na początek dnia! Wszystkim polecam zwracanie uwagi na skład produktów, które kupujemy. Wykluczcie ze swojej diety wszystko, co ma tak zwane E”. 

Dobry sen + Dieta + Ruch = Sukces!

Trening nie zawsze musi się wiązać w wylewaniem z siebie siódmych potów. Kiedy zaczynamy przygodę ze sportem,  półgodzinny spacer 2- 3 razy w tygodniu lub lekki wysiłek fizyczny wystarczą.”Nie każdy mój dzień wiąże się w stu procentach ze sportem, jednak kiedy tylko mogę, poświęcam się swojej pasji. Najbardziej lubię biegać po górach w naturalnym otoczeniu. Jest to dla mnie zarówno treningiem, jak i sposobem na relaks”. 

error: Kopiowanie treści jest zablokowane