Jak trening EMS może poprawić efekty w innych dziedzinach sportu? Odpowiadamy!

Trening Personalny - 2 grudnia 2019
trening ems kraków

Wyjątkowość treningu EMS polega przede wszystkim na jego kompleksowości, ponieważ angażuje do pracy całe ciało: 90% mięśni wraz z mięśniami głębokimi. Łączenie tego rodzaju treningu z uprawianiem różnych dyscyplin sportowych to świetna decyzja – poniżej dowiesz się dlaczego. 

Trening EMS znacznie poprawia wydolność organizmu 

Elektrostymulacja mięśni korzystnie wpływa na metabolizm – nawet przez cztery dni po ćwiczeniach pracuje on na podwyższonych obrotach. Dzięki temu czujemy się mniej ospali i zyskujemy energię do wszelkich aktywności. Trening podnosi wydolność tlenową, buduje siłę oraz wytrzymałość mięśniową, ponieważ jako jedyna forma aktywności na świecie zapewnia zaangażowanie dwóch rodzajów włókien mięśniowych (szybko kurczliwych i wolno kurczliwych) z taką samą siłą, co jest niemożliwe w żadnym innym treningu. 

Przez to, że wszystkie mięśnie pracują równocześnie, poprawia się stabilizacja. Dysbalans mięśniowy również się wyrównuje dzięki temu, że elektrody są parzyste i działają z taką samą siłą na kończyny oraz inne obszary ciała. 

Mięśnie, których nie jesteśmy w stanie angażować przy „normalnych” aktywnościach,  są pobudzane do pracy dzięki impulsom.

Poprawa osiąganych wyników w innych dziedzinach

W zależności od efektów, które chcesz osiągnąć, oraz tego, jaką dyscyplinę uprawiasz, możesz liczyć na poprawę w takich obszarach jak:

  • wzmocnienie mięśni głębokich, 
  • siła, 
  • wytrzymałość,
  • stabilizacja, 
  • wyrównanie dysbalansu. 

EMS a wytrzymałość w sportach siłowych

Dzięki temu, że EMS jako jedyna forma aktywności angażuje dwa rodzaje włókien mięśniowych, siła i wytrzymałość w czasie treningu wzrastają. Wszystkie mięśnie pracują równocześnie, co jest znaczną korzyścią względem wykonywania ćwiczeń izolowanych na konkretną partię mięśniową. Więcej informacji w tym temacie znajdziesz również w naszym artykule: Trening EMS a profesjonalny sportowcy.

Na koniec chcemy podkreślić, że chociaż treningi EMS nie wykluczają innych aktywności, to należy pamiętać o niezbędnym okresie regeneracji mięśni w zależności od aktywności, którą podejmujemy.  

W dodatku wspiera dochodzenie do siebie po kontuzji – dysbalans mięśniowy, który powstał po kontuzji w wyniku oszczędzania danej partii mięśniowej lub części ciała powoli zanika, ponieważ  impuls angażuje mięśnie z taką samą siłą i to w 90%. Ten trening wywodzi się z fizjoterapii, a dokładnie z elektroterapii, która była i nadal jest wykorzystywana do wykonywania zabiegów miejscowych w celu wzmocnienia osłabionych partii mięśniowych właśnie po kontuzjach. 

Jeśli masz pytania w tej kwestii, skonsultuj się z naszymi trenerami personalnymi w Studiu Synergy. 

Zapraszamy!

error: Kopiowanie treści jest zablokowane