Jak uniknąć efektu jo-jo

Odżywianie, Trening Personalny, Zdrowie - 17 maja 2018
efekt jojo studio synergy ems

 

 Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez osoby, które się odchudzają, jest porzucenie zdrowych nawyków żywieniowych po osiągnięciu wyznaczonego celu. Aby efekty się utrzymały, należy do diety podejść jak do nowego stylu życia, który nie tylko wpływa korzystnie na nasz wygląd, ale i na zdrowie.

Czym jest efekt jo-jo

Efekt jo-jo to proces polegający na stopniowym powrocie do utraconych kilogramów po odchudzaniu. Uznaje się, że efekt jo-jo występuje wtedy, gdy w przeciągu 5 miesięcy przyrost masy ciała przekracza 10% wagi, którą mieliśmy podczas stosowania diety. Proces ten zazwyczaj jest rezultatem mylnego przekonania, że okres wyrzeczeń można sobie wynagrodzić kalorycznymi posiłkami. Organizm tymczasem gromadzi dostarczane mu pożywienie i w dużej mierze przekształca na tkankę tłuszczową, by w ten sposób przygotować się na ponowy okres głodówki.

Sytuacja dodatkowo pogarsza się, gdy tracimy motywację do aktywności fizycznej i coraz częściej zdarza nam się opuścić trening. Poczucie, że mamy wszystko pod kontrolą sprawia, że niejednokrotnie zbyt późno orientujemy się, że jesteśmy bliscy zaprzepaszczenia efektów odchudzania.

Sposoby na uniknięcie efektu jo-jo

 Główną zasadą jest przestrzeganie racjonalnej i dostosowanej do indywidualnych potrzeb diety. Podstawą jest spożywanie regularnie 4-5 posiłków dziennie, unikanie słodyczy i alkoholu oraz  dbanie o odpowiednie nawodnienie organizmu. Pamiętać należy także o tym, aby kaloryczność posiłków była zwiększana stopniowo.

Drugą zasadą jest niezapominanie o aktywności fizycznej. Pływanie, jogging czy personalny trening EMS podkręcą  metabolizm,  wpłyną na zredukowanie tkanki tłuszczowej i poprawią samopoczucie. W zależności od efektów, które chcemy osiągnąć, trener personalny podczas elektrostymulacji mięśni dobierze w taki sposób rodzaj ćwiczeń, by jak najbardziej odpowiadał indywidualnym predyspozycjom.

Równie istotne jest już na samym początku zweryfikowanie celów, do których się dąży. Krótkoterminowe okazje, takie jak wyjazd na wakacje, są dobre, ale w dłuższej perspektywie niewystarczające. Stąd tak ważnie jest uświadomienie sobie, że oprócz wymarzonej sylwetki ważne jest zadbanie o własne zdrowie.

Specjalistyczna wiedza jest niejednokrotnie niezbędna, by skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów i cieszyć szczupłą sylwetką bez efektu jo-jo. Naszych klientów zachęcamy do skorzystania z porad dietetyka klinicznego w Studiu Synergy w Krakowie przy ulicy Przybyszewskiego 71.

error: Kopiowanie treści jest zablokowane