Blog

Motywacja do ćwiczeń – jak zacząć trenować regularnie

Krzysiek Knutelski
Blog

Motywacja do ćwiczeń – jak zacząć trenować regularnie

Krzysiek Knutelski

Z pewnością doskonale wiesz, że regularne ćwiczenia mają mnóstwo zalet. Poprawiają kondycję fizyczną i psychiczną, wzmacniają odporność, redukują stres i pomagają w odchudzaniu. Ale co zrobić, gdy odkładanie treningu na później stało się nawykiem? Jak pokonać prokrastynację i zacząć ćwiczyć?

motywacja do treningu – jak zacząć ćwiczyć?

Jedną z najważniejszych rzeczy jest pokora i rozsądek. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę i nie ustalaj nierealnych celów. Nie musisz ćwiczyć codziennie po kilka godzin. Na początku wystarczy 10-15 minut ćwiczeń dziennie, aby poczuć różnicę. Z czasem możesz stopniowo zwiększać czas i intensywność treningu.

Poszukaj aktywności, która sprawi Ci przyjemność. Ludzie często zaczynają od biegania czy pójścia na siłownię i zniechęcają się, bo te treningi są dla nich nudne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać coś co lubimy robić. Może to być piłka nożna, ping-pong, badminton, pływanie, skakanka czy po prostu spacerowanie.

Warto zastanowić się też, nad znalezieniem partnera treningowego. Zwłaszcza jeśli będzie od nas nieco bardziej doświadczony, będziemy mogli nie tylko mieć osobę, która namówi nas na trening kiedy będziemy mieć gorszy dzień, ale również podpowie nam i wprowadzi w świat sportu.

Motywacja do treningu – jak ją utrzymać?

Motywacja jest świetnym narzędziem do zaczęcia. Uruchamia w nas pierwszy impuls do zmian i jest z całą pewnością niezbędna. Jednak to co w długiem okresie pozwala nam utrzymać regularność to rutyna. I to na wyrobieniu sobie właśnie tego nawyku powinniśmy się skupić.

Świetnym pomysłem będzie zaplanowanie sobie treningów w kalendarzu. Traktowanie ich jako ważnych elementów dnia, podobnych do spotkań z pracy, których nie można ominąć – z czasem pozwoli nam to być w uprawianiu aktywności regularnymi.

Kolejny ważny aspekt to nagradzanie się. Po treningu zrób coś miłego. Weź kąpiel, obejrzyj odcinek ulubionego serialu, usiądź i napij się kawy. Spraw, aby aktywnośc nie kojarzyła Ci się tylko z tą pierwszą, mniej przyjemną częścią. Ważne też, aby się nie poddawać po małych porażkach. Często narzucamy na siebie duże wymagania. Obiecujemy sobie trening 5 razy w tygodniu i kiedy tylko nie uda nam się zrobić 100% planu – poddajemy się. To duży błąd! Spełnianie 70% planu regularnie i tak jest dużo lepsze, niż poddanie się.

motywacja do treningu – podsumowanie

Dobrym pomysłem wydaje się również współpraca z trenerem personalnym. Wizja osoby, która czuwa nad całym procesem, motywuje nas w cięższe dni i wspiera, kiedy idzie nam gorzej – może być bardzo optymistyczna. Pozwoli Ci to być bardziej regularnym!

Powrót do bloga

Trening EMS

Dla zapracowanych i dla poszukujących zdrowia oraz sylwetki bez zbędnego wysiłku!

umów trening

Zobacz gdzie jesteśmy

Sprawdź czy jesteśmy już blisko Twojego miejsca zamieszkania lub Twojej pracy.

nasze studia
Krzysiek Knutelski

Trening EMS

Dla zapracowanych i dla poszukujących zdrowia oraz sylwetki bez zbędnego wysiłku!

umów trening

Zobacz gdzie jesteśmy

Sprawdź czy jesteśmy już blisko Twojego miejsca zamieszkania lub Twojej pracy.

nasze studia

Newsletter

Nie pozwól, by ważne informacje Cię ominęły. Bądź na bieżąco z wszystkimi nowościami! Zapisz się do naszego newslettera.

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19