Nawyki żywieniowe, które utrudniają odchudzanie

Odżywianie, Trening Personalny, Zdrowie - 21 lipca 2018
błędy w odchudzaniu

Skuteczna walka o poprawę swojej sylwetki i zdrowia jest uzależniona od ruchu i prawidłowej diety. Nieprzestrzeganie zasad racjonalnego żywienia może łatwo zniweczyć efekty treningu i uniemożliwić zrzucenie zbędnych kilogramów. Jakie błędy żywieniowe są najczęściej popełniane?

Nieregularne spożywanie posiłków – posiłki powinny być spożywane co 3-4 godziny, aby nie dopuścić do uczucia głodu. Usystematyzowany rozkład dnia pod tym względem sprawi, że metabolizm zostanie podkręcony, a Ty nie będziesz mieć ochoty na wysokokaloryczne przekąski.

Jedzenie o stałych porach ma tę zaletę, że organizm nie będzie magazynować niepotrzebnych składników, które w konsekwencji odkładałyby się w postaci dodatkowych kilogramów. Spożywanie przynajmniej pięciu posiłków w ciągu dnia pozwala także na utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi.

Szybko spożywane posiłki – dietetycy zalecają spożywanie posiłków powoli, małymi kęsami. Jedzenie w pośpiechu sprawia, że do żołądka trafiają najczęściej duże kawałki pokarmu, co wydłuża proces trawienny.

Rozpraszanie się – zabawa telefonem, czytanie gazety lub praca przy komputerze podczas jedzenia to fatalny pomysł. Dlaczego? Mózg ma utrudnione zadanie określenia, czy organizm potrzebuje jeszcze pożywienia, czy nie. Skutkiem tego możemy nieświadomie zjeść więcej niż powinniśmy.

Pomijanie śniadań – powiedzenie, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, ma sporo prawdy. Pomijanie śniadań sprawia bowiem, że organizm nie otrzymuje odpowiedniej dawki energii na początek dnia, przez co „upomina się” o kalorie niemal bez przerwy. Nie trudno zgadnąć, że takie zachowanie jest łatwą drogą do sięgnięcia po niezdrowe przekąski.

Brak warzyw i owoców w diecie – o ich dobrym wpływie na organizm nie trzeba nikogo przekonywać. Regularne spożywanie warzyw i owoców poprawia samopoczucie i korzystnie odbija się na kondycji ciała.

Niewystarczające nawodnienie – spożywanie niewystarczającej ilości płynów to jedna z głównych bolączek osób na diecie. Woda pomaga oczyścić się organizmowi z toksyn i poprawia działanie układu trawiennego. Wpływa także na uczucie sytości, dzięki czemu rzadziej ma się ochotę na podjadanie.

Weekendowa dyspensa od zdrowego trybu życia – oczywiście nie ma nic złego w tym, że raz na jakiś czas pozwolimy sobie na zjedzenie czegoś niezdrowego. Zjedzenie kawałka ciasta czy pączka jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Warto jednak trzymać się wcześniej ustalonych zasad i nie pozwalać sobie na większe żywieniowe grzeszki.

Podobna kwestia dotyczy ruchu – weekend nie oznacza, że trzeba cały dzień spędzić na kanapie. Jeśli nie masz czasu na trening, wybierz się chociaż na krótki spacer. Masz problemy z motywacją do ćwiczeń w czasie dni wolnych od pracy? Porozmawiaj o tym ze swoim trenerem personalnym!

Prawidłowe nawyki żywieniowe znacznie poprawiają efekty treningu EMS, dlatego serdecznie polecamy naszym klientom skorzystanie z porad naszego dietetyka w siedzibie Studia Synergy.

 

error: Kopiowanie treści jest zablokowane