Nieoczywiste aktywności wspomagające spalanie kalorii

Trening Personalny, Zdrowie - 12 maja 2022
11

Prezentujemy listę nieoczywistych aktywności, które wspomagają utrzymywanie ciała w dobrej kondycji. Zawieramy w niej zarówno czynności wchodzące w zakres codziennych obowiązków, jak i aktywności kojarzące się bezpośrednio z przyjemnym spędzaniem czasu wolnego. Odkryj, w jaki sposób na co dzień możesz wspomóc swoją walkę z nadprogramowymi kilogramami!

Sprzątanie

Poprzez ten – dla większości – przykry obowiązek, możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Nasz wysiłek przyniesie bowiem skutki zarówno w formie czystego, wysprzątanego domu, jak i w formie satysfakcjonującej liczby dodatkowo spalonych kalorii.

Do prac domowych, które angażują najwięcej partii mięśni, należą m.in. sprzątanie łazienki oraz mycie okien. Warto przy tym jednak pamiętać o świadomym napinaniu poszczególnych partii mięśni. W przypadku większości form sprzątania konieczne jest schylanie się – jednak zamiast pochylania się na wyprostowanych nogach, warto w takiej sytuacji wykonać przysiad.

Kalorie spalone podczas 30 minut:

  • odkurzanie – 120 kcal
  • mycie podłogi – 120 kcal
  • sprzątanie łazienki – 160 kcal
  • mycie okien – 135 kcal

Należy przy tym pamiętać o tym, by angażować na równi obie strony ciała – a więc używać zarówno prawej, jak i lewej ręki itd.

Przemieszczanie się

Często słyszy się o licznych zaletach zamiany samochodu czy komunikacji miejskiej na rower. I słusznie! Podczas jazdy na rowerze wzmocnieniu ulegają nogi i pośladki, a także mięśnie rąk i brzucha – szczególnie mięśnie głębokie, odpowiadające za podtrzymywanie kręgosłupa. Spokojna jazda na rowerze spala aż 430 kcal/h.

Spacery to wciąż mało doceniana forma ruchu. Podczas przechadzki można odkrywać nowe miejsca w swoim mieście, spacerować z podcastem w słuchawkach lub oddać się rozmyślaniom w ciszy i zrelaksować. Przeciętna osoba podczas godzinnego marszu w średnim tempie spalić może aż 300 kcal!

Natomiast w przypadku wędrówek pieszych po górach, nasz organizm jest w stanie spalić aż dwa razy tyle kalorii – aż 600! Zmienne ukształtowanie terenu angażuje bowiem więcej partii mięśniowych do wzmożonego wysiłku i zmusza serce do intensywniejszej pracy.

Codzienność bez ciężaru

… a właściwie bez ciężarów, hantli i kettli. Trening siłowy jest możliwy bez podnoszenia sztangi – zastąpić ją mogą ciężkie zakupy. Możesz także sprawić radość swojemu dziecku, bawiąc się z nim w samolot, biorąc je na ręce lub unosząc na nogach w pozycji leżącej. Przyjemnym treningiem siłowym mogą być także prace w ogródku – kto wiózł taczkę z ciężkim ładunkiem, ten wie, co się za tym kryje.

Zdrowe podejście do ruchu opiera się na codziennych wyborach – pozornie małych, ale wnoszących wiele w perspektywie czasu. Wybieraj schody zamiast windy. Podpowiemy, że po ruchomych schodach też da się wchodzić!

Rewelacyjnym wyborem jest też pływanie. Spalamy dużo kalorii, a przy okazji angażujemy prawie wszystkie partie mięśniowe naszego ciała, układ oddechowy i układ krążenia. Ponadto nie obciążamy naszych stawów dodatkowym ciężarem z zewnątrz.

Shopping is my cardio..?

Zakupy, czyli połączenie przyjemnego z pożytecznym. Robienie zakupów to długie kilometry przemierzone w celu znalezienia odpowiedniego produktu czy gimnastyka w przymierzalni podczas mierzenia ubrań. Długość alejek w centrach handlowych wynosi często ponad 5 km! Dodajmy do tego noszenie ciężkich toreb z zakupami… i takim sposobem jesteśmy w stanie spalić blisko 300 kalorii!

Niespodziewane gwiazdy zestawienia, czyli taniec i śpiew!

Podczas tańca pracuje całe nasze ciało. Nogi utrzymują nas i wykonują najbardziej wymagające ruchy. Pośladki odpowiadają za ruchy naszych bioder i nóg. Brzuch utrzymuje nasze ciało w odpowiedniej pozycji  i umożliwia ruchy rotacyjne całego tułowia. Kręgosłup odpowiada za giętkość i gibkość. Ręce wykonują ruchy, podczas których pracują zarówno mięśnie barków, bicepsów, tricepsów, jak i mięśnie pleców.

Energiczne tańczenie przez godzinę pozwala na spalenie średnio 400 kcal. Pamiętajmy, że tańczyć nie trzeba profesjonalnie – tańczenie w domu do ulubionej playlisty podczas gotowania też jest w porządku!

Jeśli dodatkowo dodamy do tego śpiewanie, to w ciągu godziny możemy spalić aż dodatkowych 100 kcal. Im głośniej, tym lepiej!

Atrakcje czasu wolnego

Gry logiczne

Rozłożenie planszówek z wieloma elementami to jedna sprawa. Drugą natomiast jest intensywne myślenie taktyczne i hamowanie emocji, które pojawiają się, gdy przeciwnik zabiera nasze punkty. Godzina takiej rozrywki pozwala na utratę ok 100 kcal!

Seanse po zmroku

Jeśli zależy nam na spaleniu kalorii podczas siedzenia na kanapie, spośród filmowej biblioteki warto wybrać horror. Strach powoduje przyspieszone bicie serca i wzrost adrenaliny. Takie emocje sprawiają, że nasz organizm spala nawet do 200 kcal.

Zimna woda – od środka i na zewnątrz

W celu ugaszenia pragnienia warto sięgnąć po zimną wodę. Cztery szklanki zimnej wody dziennie przyspieszają metabolizm i powodują spalanie 50 kalorii więcej niż zazwyczaj. Jest to spowodowane tym, że organizm musi podgrzać wodę do temperatury ciała, zanim wchłonie ją do tkanek. Potrzebuje do tego o wiele więcej energii. Aby ją wytworzyć, metabolizm musi przyspieszyć, co powoduje szybsze spalanie tłuszczu.

Zimny prysznic również może pomóc w walce z nadprogramowymi kilogramami – poddawanie naszego ciała działaniu niskich temperatur przyspiesza bowiem spalanie tkanki tłuszczowej.

Trening EMS

Dla osób zapracowanych, dla których czas ma ogromne znaczenie, doskonałe rozwiązanie stanowi trening z elektrostymulacją. 20 minut takiego wysiłku odpowiada aż trzem tradycyjnym treningom! Wykorzystywane podczas EMS impulsy elektryczne wywołują kontrolowane skurcze mięśni, w tym mięśni głębokich, do 150 razy silniejszych niż w tradycyjnych formach treningowych. 

Nieoczywiste, codzienne aktywności mają w dłuższej perspektywie czasowej duże znaczenie dla naszego zdrowia i formy. Nie zapominaj więc, by czasem wybrać się do sklepu, który jest dalej, niż Twój ulubiony. Rozmawiając przez telefon – przechadzaj się po pokoju. Zamawiając przesyłkę, wybierz paczkomat zamiast kuriera i przejdź się, by ją odebrać. A gdy Twój samochód pokryje się warstwą kurzu i pyłu od nieużywania go (przecież wybierasz rower, prawda?) – umyj go ręcznie, zamiast jechać na myjnię.

Wpadnij też na trening EMS, gdzie pod opieką trenerów personalnych zadbasz nie tylko o swoją formę i sylwetkę, ale też o dobre samopoczucie!

error: Kopiowanie treści jest zablokowane