Powrót do formy na wiosnę!

Trening Personalny, Zdrowie - 23 kwietnia 2018
Powrot do formy na wiosne

Po długiej i dokuczliwej zimie większość osób odczuwa znużenie i pogorszenie kondycji. Z medycznego punktu widzenia istotne jest to, że w czasie przedwiośnia w naszym ciele zaczyna się wzmożona produkcja serotoniny. Serotonina, chociaż nazywana jest hormonem szczęścia, może w nadmiarze przyczyniać się do pogorszenia nastroju, a nawet powodować stany depresyjne.

Jeśli po zimie czujemy się osłabieni i zdekoncentrowani, dobrze jest dać sobie czas na powrót do pełnej aktywności i zmiany wprowadzać mały krokami. Organizm będzie nam wdzięczny za każdą dawkę ruchu – nawet proste czynności, takie jak pójście dłuższą drogą do pracy lub skorzystanie ze schodów zamiast z windy, korzystnie wpłyną na jego regenerację.

Sposoby na poprawę kondycji po zimie

  • Aktywność fizyczna

Zachęcająca do spędzania czasu na świeżym powietrzu pogoda, jest głównym wabikiem do wyjścia z czterech ścian. Wiosna to idealna pora roku dla miłośników spacerów, wycieczek w plenerze, joggingu, jazdy na rowerze i rolkach. Wdzięcznym i uniwersalnym sportem jest nordic walking, który szczególnie polecany jest osobom borykającymi się z bólem kręgosłupa i stawów kolanowych. Dużą popularnością cieszą się także siłownie plenerowe, z których z upodobaniem korzystają przedstawiciele różnych pokoleń. Ruch na świeżym powietrzu dotleni organizm oraz pomoże mu w pozbyciu się toksyn.
Zastrzyk pozytywnej energii na wiosnę może stać się powodem odkrycia nowej pasji. Jeśli warunki atmosferyczne nie dopisują, warto rozglądnąć się za innymi możliwościami aktywnego spędzania czasu. Dobrym pomysłem jest trening EMS, który ze względu na swoją wszechstronność wpisuje się w gusta osób o różnych sportowych preferencjach. Poprzez elektrostymulację mięśni mamy szansę między innymi na pozbycie się zgromadzonej przez zimę tkanki tłuszczowej, ujędrnienie skóry, wzmocnienie mięśni i pozbycie się uporczywego bólu pleców. Dodatkową zaletą treningu EMS jest ćwiczenie pod okiem profesjonalnego trenera personalnego, który zadba o nasze bezpieczeństwo w trakcie ćwiczeń oraz zmotywuje do wysiłku po zimowej przerwie. Intensywny trening całego ciała nie tylko pomoże w zgubieniu zbędnych kilogramów, ale i pozytywnie wpłynie na samopoczucie, dzięki zwiększonej dawce wydzielanych endorfin.

  • Odpoczynek

Nie wolno umniejszać roli odpoczynku w drodze do powrotu do formy. W trakcie zmian pór roku nasz organizm jest bardziej podatny na działanie stresu, dlatego istotne jest znalezienie własnego sposobu na walkę z nim. Dla niektórych może być to właśnie sport, a dla innych techniki relaksacyjne, wyciszenie, medytacja lub dłuższy sen. Nie bez powodu mówi się o istocie regeneracji sił po wyczerpującym treningu – tylko dzięki relaksowi możemy cieszyć się efektami ćwiczeń w pełni.

  • Dieta

Bezsprzecznie zadbanie o jadłospis powinno iść w parze z aktywnością fizyczną. Postawienie na zbilansowaną dietę, ograniczenie używek oraz uzupełnienie żywienia o zioła, dopełnia efekty wypracowane podczas treningu.

error: Kopiowanie treści jest zablokowane