Pożegnaj się z bólem pleców – niezwykle skuteczny trening EMS!

Trening Personalny, Zdrowie - 10 listopada 2022
artykul grafika 1 4

Dolegliwości związane z kręgosłupem stanowią problem już nie tylko wśród osób starszych — coraz częściej na ból pleców skarżą się też osoby młode. Problem ten dotyka blisko 80% ludzkości. Możemy więc śmiało zacząć określać ten zespół dolegliwości mianem choroby cywilizacyjnej.

Przyczyny bólu pleców

Ze względu na to, że bóle pleców są dolegliwością mającą wiele przyczyn, postawienie diagnozy jest z reguły trudne. Częstymi przyczynami objawów bólowych są: siedzący tryb życia (w tym siedzący charakter pracy), brak aktywności fizycznej (osłabione mięśnie pleców i brzucha),  złe nawyki i wady postawy, nadwaga i otyłość, ciężka praca fizyczna, chodzenie w butach na wysokim obcasie. Ból może się także pojawić się w wyniku codziennych czynności, takich jak dźwiganie, schylanie się czy noszenie.

Wszystkie te bodźce prowadzą do pogorszenia elastyczności kręgosłupa, osłabienia siły mięśni, nierównomiernego obciążenia i nadmiernego napięcia. 

Jak działać, żeby pozbyć się bólu?

Największym sprzymierzeńcem w walce z bólem wbrew pozorom nie jest wzmożony wypoczynek i czekanie, aż dolegliwości ustąpią, lecz zdrowy tryb życia, oparty na odpowiedniej aktywności fizycznej i dbaniu o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Deficyt ruchu zdecydowanie nie służy naszym plecom. 

Oczywiście warto również korzystać z masażu czy terapii manualnej. Należy jednak pamiętać, że powinny one być uzupełnieniem aktywności fizycznej, a nie ją zastępować. Tylko nasze aktywne zaangażowanie w proces rehabilitacji będzie przynosiło realne efekty.

Jak zapobiegać bólom pleców?

  1. Zadbaj o odpowiednią ilość ruchu.
    Wzmocnij mięśnie głębokie (tzw. core), które podtrzymują kręgosłup. Wykonuj ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy, piersiowy, rozciągające i wzmacniające kręgosłup, brzuch, pośladki i uda.
  2. Zadbaj o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.
    Nie garb się, unikaj skrzywionej pozycji ciała (np. poprzez noszenie torebki na jednym ramieniu), nie zakładaj nogi na nogę gdy siedzisz.
  3. Zadbaj o to, by twoje stanowisko pracy było ergonomiczne.
    Ekran komputera powinien znajdować się na wysokości oczu, a stopy spoczywać na płasko na podłodze. Nie tylko krzesło powinno być regulowane – warto rozważyć biurko, które można ustawić zarówno do pracy w pozycji siedzącej, jak i stojącej. 
  4. Zadbaj o to, by nie pozostawać za długo w jednej pozycji. 
    Jeżeli długo siedzisz, rób sobie przerwy na krótkie formy ruchu. Wykonuj proste ćwiczenia, takie jak rozruszanie ramion, poruszanie głową czy przejście się po mieszkaniu/biurze.
  5. Zadbaj o dobrze dobrany materac oraz poduszkę do spania.
  6. Zadbaj o wprowadzenie do swojej diety większej ilości witamin, minerałów i białka.
    Szczególnie zwróć uwagę na wapń, potas, magnez oraz witaminy D3 i B6.

Trening EMS – skuteczna metoda w walce z bólem pleców

Trening z elektrostymulacją aktywuje wszystkie partie mięśniowe, w tym mięśnie głębokie, utrzymujące kręgosłup. Nie tylko więc pozwala zrzucić zbędne kilogramy i kształtuje sylwetkę, ale również wzmacnia osłabione mięśnie – ma więc prozdrowotne działanie. Trening EMS powoduje odciążenie kręgosłupa, aktywizację mięśni grzbietu, odbudowuje symetrię ciała i zmniejsza dysbalans mięśniowy. 

Liczne badania naukowe potwierdzają, że wśród osób trenujących EMS blisko 88% doznaje redukcji bólu pleców. W wyniku regularnych treningów możliwa jest nawet całkowita eliminacja dolegliwości bólowych! Wynika to ze zwiększonej stabilizacji całego tułowia (zarówno mięśni brzucha, jak i pleców), co wpływa na odciążenie ścięgien i stawów, a to z kolei prowadzi do eliminacji bólu pleców.

Perspektywa trenera

Jak twierdzi nasz trener personalny: “Długie przebywanie w pozycji siedzącej powoduje osłabienie aktywności mięśni przykręgosłupowych, co wiąże się z wieloma bolesnymi problemami. Wzmocnienia mięśni pleców można dokonać na wiele sposobów –  kompleksowym działaniem będzie elektrostymulacja mięśniowa, czyli trening personalny EMS. Pozwala on na wzmocnienie aparatu mięśniowego całego ciała, w tym wszystkich partii pleców. Sprawność mięśni kręgosłupa jest niezwykle ważna, gdyż słaba kondycja całego kompleksu lędźwiowo-miedniczno-biodrowego zwiększa ryzyko doznania urazu oraz znacząco zmniejsza transfer siły między poszczególnymi segmentami ciała.

Kamizelki wykorzystywane w treningu personalnym EMS posiadają specjalnie wyprofilowane elektrody, umieszczane w czterech miejscach po obu stronach kręgosłupa. To umożliwia oddziaływanie na całą długość kręgosłupa. Siła, jaką charakteryzuje się impuls elektryczny, dociera do najgłębiej położonych włókien, zmuszając je do pracy. Ma to bezpośrednie przełożenie na wzrost siły, wytrzymałości i odtworzenie tonicznej aktywności m.in. mięśnia wielodzielnego, która jest podstawowym warunkiem przywrócenia zdrowego i funkcjonalnie sprawnego kręgosłupa.”

Chcąc pozbyć się bólu pleców przy jednoczesnym dbaniu o odpowiednią ilość aktywności fizycznej, wypróbuj trening EMS. “Specyfika treningu personalnego EMS i czynny udział w procesie treningowym powodują poprawę siły, wytrzymałości oraz — co najważniejsze — poprawę kontroli nerwowo-mięśniowej mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie dynamicznej stabilizacji kręgosłupa i tułowia.” – mówi nasz trener personalny, który dostosuje trening do Twoich potrzeb, predyspozycji i celów treningowych.

Beata Sitarz
Studio Synergy

error: Kopiowanie treści jest zablokowane