Sposoby na zdrowe plecy – sprawdź, co możesz zrobić dla swojego kręgosłupa

Trening Personalny, Zdrowie - 23 grudnia 2019
elektrostymulacja kraków zdrowie

Ból pleców to jedna z największych bolączek naszych czasów. Ma to związek z tym, że większość dnia spędzamy w pozycji siedzącej i lekceważymy rolę regularnej aktywności fizycznej. Przeczytaj, jak trening EMS może pomóc w tych dolegliwościach oraz jaki ma wpływ na uniknięcie ich w przyszłości.

Najczęstsze przyczyny problemów z plecami

Siedzący tryb życia to z pewnością najczęstsza przyczyna problemów z plecami. Pośpiech i nadmiar obowiązków sprawiają, że mamy coraz mniej czasu na codzienną aktywność fizyczną. Problem  zaczyna się tak naprawdę bardzo wcześnie – dzieci po powrocie ze szkoły, często zasiadają przed komputerem lub telewizorem, zamiast pobawić się z rówieśnikami na świeżym powietrzu.

Drugą kwestią jest to, że wielu ludzi ma tendencję do przybierania nieprawidłowej pozycji, zarówno podczas stania, jak i siedzenia. Zgarbione plecy, pochylona głowa i napięcie ciała to główne bolączki zwłaszcza pracowników biurowych, którzy w takiej pozycji spędzają większość dnia. Z drugiej strony osoby, które w związku z pracą zawodową, w ramach obowiązków muszą dźwigać różne przedmioty, mogą nieświadomie robić sobie dodatkową krzywdę, przyjmując właśnie złą postawę przy wykonywaniu tych czynności. 

Wszystkie te nawyki w konsekwencji mogą prowadzić do wad postawy, uszkodzenia dysku oraz stawów. 

Na koniec warto dodać, że chociaż powyższe czynniki najczęściej stoją za chronicznym bólem pleców, to może być i tak, że ból promieniuje do pleców z innej części ciała lub organu. 

Nie bagatelizuj dbania o stan swoich pleców!

Dlaczego warto pamiętać o dobrych praktykach związanych z przyjmowaniem dobrej pozycji ciała i regularnej aktywności fizycznej? Przede wszystkim po to, aby zaoszczędzić sobie bólu związanego z osłabieniem mięśni, wspierających kręgosłup. Pamiętaj, że długotrwałe lekceważenie tej kwestii prowadzi do pogłębiania się niekorzystnych zmian, a w konsekwencji również do narastania niepokojących objawów. 

Jakie błędy można popełnić podczas samodzielnego treningu pleców? 

Na samym początku warto wspomnieć, że do najbardziej popularnych ćwiczeń na plecy należy tak zwany martwy ciąg, który w skrócie polega na uniesieniu sztangi leżącej na ziemi do całkowitego wyprostowania ciała. W martwym ciągu bierze udział większość grup mięśniowych, co sprawia, że uznaje się go za ćwiczenie kompleksowe. Można dodać również do tego ćwiczenie o nazwie wiosłowanie sztangą, którego celem jest zwiększenie siły, szerokości i grubości grzbietu. W warunkach domowych wiele osób ćwiczy tak zwane podciąganie.

Powyższe typy aktywności można wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Trzeba jednak wiedzieć, że robiąc to nieumiejętnie, można sobie wyrządzić krzywdę, np. naciągnąć mięsień, pogłębić lub doprowadzić do wad postawy, dysbalansu mięśniowego, urazu kręgosłupa, dyskopatii i przewlekłych problemów z kręgosłupem. 

Dlaczego EMS jest skuteczniejszy w treningu pleców od innych aktywności?

Do Studia Synergy często zgłaszają się osoby, które z różnych powodów mają problemy z plecami i szukają skutecznego sposobu na ich pozbycie się. Przykładem jest wada postawy nazywana krągłymi plecami, czego cechą charakterystyczną jest wysunięcie głowy i barków do przodu oraz odstające, odsunięte od siebie łopatki. Innym częstym przypadkiem jest hiperlordoza, czyli wada lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Wadę tę można poznać po wysuniętych do przodu biodrach oraz uwypuklonych pośladkach.

Trening EMS przynosi wiele korzyści dla osób, którym zależy na zdrowiu swoich pleców, ponieważ angażuje mięśnie głębokie, które ze względu na siedzący tryb życia ulegają osłabieniu. Dzięki temu, że elektrostymulacja mięśni odbywa się wyłącznie pod okiem doświadczonego trenera personalnego, nie trzeba obawiać się o kontuzje i urazy, a więc EMS jest bezpiecznym i skutecznym sposobem na zadbanie o swoją kondycję i stan zdrowia.

error: Kopiowanie treści jest zablokowane