Trening EMS – jaką dietę stosować

Odżywianie - 1 kwietnia 2021
Trening EMS

“Chodzę raz w tygodniu na trening EMS, bo ćwiczenia na siłowni nie są dla mnie, a bardzo chcę schudnąć”. Takie deklaracje słyszymy często od naszych klientów podczas pierwszych wizyt w Studio Synergy.  

Czy 20-minutowy trening wystarczy, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę? Jaką dietą i aktywnościami można uzupełnić treningi, aby cieszyć się efektem? Na te pytania odpowiadają nasi trenerzy – Paulina, Bartosz i Tomasz. 

Zasada 80/20  

Gdy systematycznie trenujemy, najważniejszą rzeczą, o jaką musimy dbać jest zbilansowana dieta i picie przynajmniej dwóch litrów wody dziennie.  Tylko jak nie poddać się pokusom w postaci chipsów czy czekolady? Skąd bierze się u nas łakomstwo i podjadanie, z którymi równie ciężko skończyć, co z używkami? – Cukier to nasz wyuczony nawyk z dzieciństwa i trzeba nauczyć się go stopniowo ograniczać. Skutecznym pomysłem jest stosowanie zasady 80/20, w której myśl 80% produktów, które jemy są zdrowe i małokaloryczne, a 20% to słodkości i epizodyczne odstępstwa od diety – radzi Paulina, trenerka Studio Synergy Kraków- Centrum.  

Zatem co powinno znajdować się w 80% procentach naszej wartościowej diety? – Zadbajmy o to, żeby w naszej diecie była dostateczna ilość białka, głównego budulca naszego organizmu. Szczególnie ważne jest spożycie białkowego dania po treningu. – mówi trener Bartek, manager Studio Synergy Kraków- Podgórze.  

Zainwestuj w zamienniki i czytaj etykiety  

Dieta nie zawsze musi się też wiązać z dużymi kosztami dietetyka czy specjalnie ułożonego jadłospisu. Wystarczy wprowadzić do kuchni parę zamienników, które pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie i wygląd.  Paulina radzi: – Zamieńmy białe pieczywo na ciemne, zwykły makaron na razowy. Powinniśmy wprowadzić produkty proteinowe i zero kalorii. Więcej warzyw i owoców sprawi, że dieta będzie bardziej odżywcza. –  sugeruje trenerka Paulina.  

Oprócz wprowadzenia wartościowych zamienników do swojej kuchni, warto być uważnym podczas zakupów spożywczych. Czytaj etykiety, eliminuj wszystko z dodatkiem E oraz wybieraj produkty, które zawierają najmniejszą ilość cukru – mówi Tomasz, manager Studia Synergy Kraków –  Bronowice.  

Trening EMS i co jeszcze?

Czy 20 minut treningu wystarczy, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę? Choć trening EMS, dzięki swojej innowacyjności i dobraniu odpowiednich ćwiczeń daje szybkie rezultaty, to warto pomyśleć o dodatkowych aktywnościach. – Każda dodatkowa aktywność jest wskazana – spacer, rolki, rower. To zależy od indywidualnych preferencji. Kluczem do sukcesu jest ponadprogramowy ruch w każdej postaci – podkreśla Paulina. 

Oprócz dużej ilości ruchu, nasz organizm potrzebuje odpowiedniego pożywienia i wody przed każdym treningiem. Doda nam to dobrego samopoczucia i sprawi, że efekty treningów będą bardziej widoczne. – Przed treningiem dobrze jest spożyć lekki, bezmięsny posiłek oparty na kaszy lub ryżu. Dobrą opcją jest też owsianka z owocami lub 2 dojrzałe banany czy baton owsiany. – doradza Tomasz.  – Warto też przed treningiem wypić kawę – dodaje Bartosz. 
 
Joanna Gęborska

error: Kopiowanie treści jest zablokowane