Uprawiasz sport? Sprawdź, czy potrzebna jest Ci suplementacja

Odżywianie, Trening Personalny, Zdrowie - 10 stycznia 2020
suplementy synergy

Jeśli jesteś dopiero na początku swojej sportowej drogi, z pewnością ilość dostępnych suplementów może przyprawić Cię o zawrót głowy. Nie jest jednak tak, że każdy powinien je stosować – wiele zależy od indywidualnych uwarunkowań organizmu oraz tego, z jaką częstotliwością zamierzasz ćwiczyć. 

Konsultacja specjalisty

Jeśli jesteś osobą, która nie ćwiczy regularnie, a treningi są dla Ciebie raczej sposobem na zadbanie o ogólną kondycję fizyczną i poprawę nastroju niż niezbędnym elementem do udziału w różnego rodzaju zawodów sportowych, to może się okazać, że wystarczy Ci tylko dobrze zbilansowana dieta. Jeśli jednak podchodzisz do treningów bardziej zdecydowanie i zależy Ci na osiągnięciu precyzyjnie wyznaczonego celu, może się okazać, że faktycznie będzie potrzebna podaż składników mineralnych, odżywczych i witamin z suplementami diety. Wynika to przede wszystkim z tego, że w czasie treningów organizm zużywa więcej energii niż w czasie zwykłych czynności.

Warto przy tym zaznaczyć, że samodzielne dobieranie suplementów diety może przynieść więcej szkody niż pożytku – w końcu nie tyko niedobór, ale i nadmiar pewnych składników może negatywnie wpłynąć na stan organizmu. Warto więc skonsultować się ze specjalistą, który pomoże Ci w doborze właściwego suplementu. 

Wybieraj suplementy zgodne ze swoim celem treningowym

W zależności od tego, jaki cel treningowy chcesz osiągnąć, masz do dyspozycji suplementy różniące się rodzajem i zawartością wartościowych składników. Warto więc czytać dokładnie etykiety takich preparatów, tym bardziej, że wyższa cena nie jest zawsze równoznaczna z wyższą ich jakością. 

Podajemy przykłady dopasowania składników diety do wybranego celu treningowego:

  • Zwiększenie masy mięśniowej – aminokwasy rozgałęzione BCAA oraz EEA pełniące fukcję protekcyjną podczas wysiłku. Budowaniu masy mięśniowej sprzyjają również kreatyna oraz różne odżywki białkowe. 
  • Redukcja tkanki tłuszczowej – substancje termogeniczne, a w zasadzie ich mieszanki często oparte na kofeinie bezwodnej i różnych esktraktach takich jak np. ekstrakt z pieprzu, ekstrakt ze skórki pomarańczy, ekstrakt z liści zielonej herbaty, ekstrakt z nasion zielonej kawy i wiele innych
  • Wydolność fizyczna – w jej poprawie pomóc może kofeina, cytrulina, efedryna,  

Do popularnych składników diety, które można dostarczać wraz z dietą, należą również:

  • Witamina D3 – jest niezbędna w utrzymaniu ciała w dobrej kondycji. Wspomaga pracę układu kostnego oraz bierze udział w syntezie hormonów anabolicznych. 
  • Witamina C – znana jest głównie z tego, że jest sprzymierzeńcem układu odpornościowego, jednak wspiera również funkcje stawów. Pełni także funkcje antyoksydantu.
  • Kwasy tłuszczowe omega 3 – wspierają układ sercowo-naczyniowy, ochraniają organizm przed stresem oksydacyjnym, wspierają układ pokarmowy oraz wpływają na poprawienie stanu skóry, włosów czy paznokci

Chociaż wiele z tych składników naprawdę może pomóc nasze starania w osiągnięciu celu treningowego, to jednak nie ma co liczyć, że samo ich przyjmowanie zwolni nas z obowiązku przestrzegania diety i regularnych ćwiczeń  – jeśli nie masz na nie czasu, z pewnością docenisz trening EMS. Wystarczy tylko 20 minut raz w tygodniu, aby cieszyć się z doskonałych rezultatów. O szczegóły i informacje związane z suplementacją, możesz zapytać naszego trenera personalnego lub współpracującego z nami dietetyka. 

error: Kopiowanie treści jest zablokowane