Zalety treningu w parze

Trening Personalny - 3 lutego 2022
synergy zalety treningu min

Preferujesz trening, na którym skupiasz się tylko na sobie? Czy może jednak brakuje Ci czasem towarzystwa? Nawet jeśli odpowiedziałeś/aś twierdząco na pierwsze pytanie, przeczytaj o zaletach treningu w parze i przekonaj się, czy jest to opcja dla Ciebie – możesz się zaskoczyć!

Większa mobilizacja

Nawet jeśli brak Ci motywacji danego dnia, ale umówiłeś się na trening z drugą osobą, czujesz się zobowiązany, żeby zjawić się w umówionym miejscu. Nie chcesz przecież zawieść swojego treningowego partnera, prawda? Czujesz więc mobilizację płynącą do Ciebie z zewnętrznego źródła, a dobrze wiemy, że czasem bez takiej ani rusz.

Wsparcie, ale też inspirująca rywalizacja

Każdy z Was ma swoje osobiste cele, które jednak mogą okazać się bardzo podobne podczas wspólnego treningu. Możecie więc nawzajem pomagać sobie w ich osiągnięciu – wsparcie przyjmuje wiele form. Możecie się wzajemnie pilnować, dzielić słowami pochwały czy ulubionymi przepisami na potreningowe posiłki. Ważne, że robicie to razem. Podczas wspólnych ćwiczeń z kolei uaktywnia się w nas naturalna potrzeba dorównania poziomowi partnera. Nie chcemy przecież zostać w tyle.

Inspiracja do rozwoju

Widząc, jak bliska nam osoba się rozwija, nierzadko czujemy potrzebę przejęcia większej kontroli również nad własnym życiem. Czujemy się zainspirowani do tego, by nasz wolny czas przeznaczyć na rzeczy nie tylko przyjemne, ale też umożliwiające samorozwój. Możemy więc poczuć się zainspirowani przez bliską osobę do podjęcia walki o swoją formę, kondycję i zdrowie – poprzez wspólne treningi.

Czas spędzony razem

Współczesny świat nigdy się nie zatrzymuje, a my zmuszeni jesteśmy żyć w biegu, by za nim nadążyć. Umiejętność prowadzenia życia w duchu slow life jest coraz trudniejszą sztuką. Ze względu na to, często nie mamy tyle czasu dla naszych najbliższych, ile chcielibyśmy im ofiarować. Jednocześnie mamy świadomość, że troska o swoje ciało i zdrowie powinna być dla nas wysokim priorytetem. Wspólny trening łączy obie te potrzeby i stanowi doskonałe rozwiązanie z kilku powodów: 

  • spędzenie czasu z bliską osobą, bez potrzeby rezygnacji z zaplanowanego treningu,
  • … i spędzenie czasu razem w aktywny sposób, 
  • wspólne dbanie o zdrowie,
  • wzmocnienie i pogłębienie relacji,
  • wspólne hobby.

Dodatkowo, jeśli zależy Ci na oszczędności czasu przy jednoczesnej maksymalizacji efektów, powinieneś/aś rozważyć trening EMS, określany też jako trening 20 minut. Więcej przeczytasz o nim tutaj.

Przyjemna atmosfera

Jak zwykło się mówić – we dwoje raźniej. Trening w parze jest swego rodzaju pozytywnym rozpraszaczem. Skupienie nie koncentruje się bowiem na trudnościach, jakie sprawia nam dane ćwiczenie, ale często też na drugiej osobie, na rzucanych do siebie komentarzach czy żartach. Trening przybiera więc formę dobrej zabawy, wypełnionej wspólnym wysiłkiem, ale też wzajemnym dopingiem. 

Są takie dni, w których czujemy potrzebę skupienia się wyłącznie na sobie, odcięcia się od świata i bycia swoim własnym towarzyszem. Wtedy to samotny trening będzie najlepszym wyborem. Jednak w pozostałe dni warto otworzyć się na opcję treningu w parze, który oprócz wyżej wymienionych korzyści, może przynieść Ci jeszcze wiele innych – często bardzo zaskakujących! W naszych studiach istnieje możliwość treningu w parze – wystarczy umówić się na wspólną godzinę! W tym celu warto skontaktować się z naszymi trenerami 🙂

Beata Sitarz
Studio Synergy

error: Kopiowanie treści jest zablokowane