5 sposobów na aktywną jesień

Zdrowie - 12 października 2018
sport trening ems

Nieważne, czy w plenerze, czy na sali treningowej – istotny jest wybór takiej aktywności fizycznej, która będzie sprawiała przyjemność i dawała satysfakcję. Dzięki temu łatwiej będzie się przełamać i wprowadzić do swojego harmonogramu regularną dawkę ruchu nawet wtedy, gdy pogoda za oknem nie rozpieszcza. Korzyści z tej decyzji jest sporo: sport pomaga w pozbyciu się stresu, poprawia kondycję, dobrze wpływa na zdrowie i jest nieodłącznym elementem w walce z jesienną depresją. Jaką aktywność wybrać dla siebie?

 

  • Zajęcia zorganizowane.

 

Nie da się ukryć, że większość z nas skutecznie czuje się zniechęcona do treningów na świeżym powietrzu, gdy temperatura oscyluje w granicach zera stopni.  Zamiast rezygnować z regularnej dawki ruchu w tym czasie, warto zapoznać się z bogatą ofertą zajęć zorganizowanych. Wśród pań dużą popularnością cieszy się zumba, czyli połączenie tańca i aerobiku. Ta forma aktywności jest niezwykle energiczna i wprawia uczestników w pozytywny nastrój.

Doskonałym sposobem na polepszenie sobie samopoczucia, gdy za oknem jest szaro i zimno, jest także trening EMS.  Elektrostymulacja mięśni przynosi wiele korzyści dla naszego ciała i ducha – pomaga m.in. w pozbyciu się zbędnych kilogramów, cellulitu i bólu pleców oraz znacznie podnosi poziom endorfin. Wybierając tę formę aktywności, nie musisz się martwić o szybki spadek motywacji do treningów – trener personalny przekona Cię do systematycznego ruchu, a szybko widoczne efekty zachęcą do dalszej pracy nad swoim ciałem.

  1. Squash.
    Sport ten cieszy się dużą popularnością w Polsce, czemu trudno się dziwić, biorąc pod uwagę jego liczne zalety.  Na szczególną uwagę zasługuje to, że squash doskonale wpływa na koordynację ruchową, zwiększa elastyczność ciała i jest polecany osobom, którym zależy na pozbyciu się tkanki tłuszczowej.
  2. Ćwiczenia w wodzie.
    Jedną z największych zalet pływania jest to, że nie ma w zasadzie żadnych ograniczeń do uprawiania tej formy aktywności. Na basen chodzą więc dorośli, młodzież, seniorzy, a nawet malutkie dzieci. Jeśli samo pływanie to dla Ciebie za mało, warto wybrać się na zajęcia z aqua aerobiku – ich zaletą jest wzmocnienie wszystkich partii mięśni, wyszczuplenie ciała i pomoc w walce z bólami kręgosłupa.
  3. Nordic walking – zaletą tego sportu, podobnie jak pływania, jest to, że mogą go uprawiać osoby w różnym przedziale wiekowym. Jesień to dobry moment na wyciągnięcie z szafy kijków i samotnie lub z grupą, zażyć świeżego powietrza w czasie marszu. Nordic walking to dobry pomysł dla tych osób, które z różnych powodów nie powinny biegać – korzyści są podobne, ale bez obciążania stawów i kręgosłupa.

  4. Ćwiczenia w domu.
    Na koniec coś dla domatorów, których trudno namówić na regularną aktywność poza własnymi czteroma kątami. Ćwiczeń modelujących i pozwalających na poprawę własnej kondycji jest sporo – każdy może dobrać coś dla siebie. Można także zainwestować w rowerek i skakankę. W rytmie ulubionej muzyki łatwiej się przełamać i wykonywać ćwiczenia.

Plusów takiego rozwiązania jest sporo, jednak pamiętaj, że domowe ćwiczenia mają też swoje negatywne strony – nie można skorzystać z porad profesjonalnego trenera personalnego, którego zadaniem jest skorygowanie nas, gdy nieprawidłowo wykonujemy ćwiczenia, co przekłada się na bezpieczeństwo i efektywność treningu.

error: Kopiowanie treści jest zablokowane